Filme despre designeri celebri, fotomodele și regine punk la Bucharest Fashion Film Festival, pe TIFF Unlimited
2020-11-04 20:24:15

Portretul unui designer radical, Martin Margiela, povestea unui fost model care nu-și dorește decât să dispară, filmată de fiul ei, și patru filme camp, bizare, de Rainer Werner Fassbinder, Jacques Rivette, Derek Jarman și Ulrike Ottinger pot fi văzute pe TIFF Unlimited, între 6 și 11 noiembrie, în cadrul Bucharest Fashion Film Festival. Filmele pot fi vizionate în sistem pay-per-view, iar biletele pot fi cumpărate în avans pe unlimited.tiff.ro.

Detalii despre selecția completă, masterclass-uri și celelalte surprize pregătite de echipa Bucharest Fashion Film Festival, pe bucharestfashionfilm.ro.

Documentare

Martin Margiela: In His Own Words

Regia: Reiner Holzemer // 2019/ 90′

Un profil intim al lui Martin Margiela, unul dintre cei mai revoluționari și influenți designeri ai vremurilor noastre. De la asistentul lui Jean Paul Gaultier la creative director Hermes și până la înființarea propriului brand, Margiela nu s-a afișat niciodată în public, dar a reinventat felul în care privim moda prin stilul său radical.

The Disappearance of My Mother

Regia: Beniamino Baresse // 2019/ 94′

Benedetta vrea să dispară. Un top model iconic al anilor ’60, a devenit muza unor artiști precum Warhol, Dalo, Penn sau Avedon. Ca feministă radicală în anii ’70, a luptat pentru drepturile și emanciparea femeilor. Dar la 75 de ani se satură de toate rolurile care i-au fost impuse și decide să Dispară undeva cât mai departe de lumea pe care o știe. Din spatele camerei, fiul ei, care a filmat-o încă din copilărie, este martorul acestei ultime călătorii.

Dressing the Cinema

Beware of a Holy Whore

Rainer Werner Fassbinder// Germania de Vest / 1971 / 104′

Un regizor și starul filmului său nu se grăbesc să ajungă pe platoul de filmare. În absența lor, echipa termină resursele de alcool, plictiseala și frustrarea se instalează, iar moralitatea atinge niște limite. Când cei doi se arată, în cele din urmă, regizorul e înfuriat de haosul declanșat pe platou.

Celine and Julie Go Boating

Jacques Rivette // Franța / 1974 / 194′

Viețile a două femei care se împrietenesc într-un mod misterios sunt întrerupte de o

melodramă de boudoir, ciudată, care pare să se desfășoare într-o realitate paralelă, halucinantă. Celine se plimbă printr-un parc parizian lăsând în urma ei mai întâi o eșarfă, apoi alte obiecte. Julie devine intrigată și nu se poate abține să nu o urmărească, ridicând fiecare obiect. Așa începe o relație fantezistă, în care cele două ajung să facă schimb de identități.

Ticket of No Return

Ulrike Ottinger // Germania de Vest / 1979 / 108′

Și-a cumpărat un bilet fără retur spre Berlin. Vrea să-și uite trecutul, să-l abandoneze ca pe o casă condamnată. Să-și concentreze toate energiile asupra unui singur lucru, ceva care să fie al ei. Berlinul, un oraș de care e complet străină, pare locul ideal pentru a-și urma pasiunea: alcoolul. Trăiește ca să bea și bea pentru a trăi.

Jubilee

Derek Jarman // Marea Britanie // 1974 / 106′

Regina Elisabeta I călătorește 400 de ani în viitor pentru a asista, de fapt, la o descoperire îngrozitoare – o versiune a Londrei distopică, invadată de corupție și de o bandă vicioasă de punk guerrilla girls conduse de noul monarh Punk. Acum că Marea Britanie este practic abandonată, unde este Majestatea sa, adevărata regină Elisabeta a II-a?

Păreri?

0 Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *